European Voluntary Service

This is Pekarna's blog for EVS volunteers. Pekarna is a sending and hosting/receiving organisation for EVS volunteers and their volunteers (send and hosted ones) will keep you up to date about their work.

Evropska prostovoljska služba

Pekarna Magdalenske mreže Maribor te vabi, da se tudi ti pridružiš množici prostovljcev/-k Evropske prostovoljne službe (EVS) in odpotuješ v organizacijo po svoji izbiri v drugo državo EU. Smo pošiljajoča in gostiteljska organizacija EVS, ki mladim od 17. in do 30. leta za obdobje največ enega leta uredi vse podrobnosti za brezskrbno in povsem brezplačno delovanje v tujini.
Evropska prostovoljna služba je del programa ERASMUS + Mladi v akciji.

Za bolj podrobne informacije nas lahko kontaktiraš na: evs@pekarna.org



Wednesday 7 October 2009

Ime mi je Špela in včeraj me je opeklo sonce

Ime mi je Špela in včeraj me je opeklo sonce. Letos je jesen res lepa in relativno topla, ampak da bi me opeklo sonce ob kostanjih in moštu? Mogoče na trgatvi? Bolj malo verjetno. Opeklo me je včeraj na plaži v Tel Avivu. Tukaj sem že skoraj teden dni, prostovoljno delam pri organizaciji Windows for Peace. Moje prostovoljno delo poteka v sklopu projekta Evropska prostovoljna služba, sem pa me je poslala Pekarna-magdalesnke mreže, zato tudi pravkar berete moj blog na tej strani. Potrudila se bom, čimbolj redno pisati, kaj počnem in kaj se mi dogaja. Zaenkrat nekaj osnovnih podatkov.

V Izraelu bom ostala do poletja, v tem času bi rada pomagala organizaciji Windows ter drugim, ki se trudijo, da bi v Palestini končno zavladal mir. Organizacija Windows se zavzema za izraelsko-palestinsko sodelovanje, v okviru njihovega programa se enkrat na mesec dobivajo otroci in najstniki iz treh skupin izraelske družbe: izraelski Judje, Palestinci, ki živijo v Izraelu, in Palestinci iz Zahodnega brega. Skupaj imajo delavnice, okrogle mize, kjer se pogovarjajo o družbenih in političnih temah, in izmenjujejo izkušnje. Med tem se tudi spoprijateljijo, kar je v bistvu cilj projekta - najstniki se med seboj spoznajo in ugotovijo, da tisti "drugi", ''sovražnik'', kot ga kličejo po televiziji in v časopisih, v bistvu ni nič drugačen, da je samo zmeden najstnik, z enakimi težavami, enakimi vprašanji in z enakimi željami po življenju v miru. Najstniki na delavnicah o svojih pogovorih pišejo članke ali pisma svojim prijateljem iz druge etnične skupine. Ti članki in pisma so na koncu objavljeni v obeh jezikih, arabščini in hebrejščini, reviji Windows, ki jo delijo v osnovnih in srednjih šolah. Na ta način tudi drugi otroci in najstniki, ne le tisti neposredno udeleženi v delavnicah, spoznajo drugo stran zgodbe in vidijo da je prijateljstvo z "drugo" stranjo možno.


Drugi projekt organizacije Windows je skrb za skupnost v kateri živijo udeleženci njihovih delavnic. Želijo, da se skupnosti v Tel Avivu, Jaffi, Betlehemu, Tul Karemu in Jeninu povežejo, da postanejo bolj enotne, zato prirejajo predavanja in predvajajo filme. Na te dogodke pridejo starejši člani skupnosti, starši, tete in strici otrok, ki sodelujejo pri delavnicah. Kasneje se tudi oni sestanejo z drugimi skupinami in tako skupaj gradijo most razumevanja. Windows v svojem centru v Tel Avivu prav tako zbira humanitarno pomoč, ki jo nato razdeli med pomoči potrebne v begunskih centrih na Zahodnem bregu.

Moje delo tukaj je zelo zanimivo, zaenkrat pomagam v centru v Tel Avivu, kjer pripravljamo delavnice, organiziramo humanitarno pomoč in gostimo srečanja judovske skupine mladih novinarjev. Konec tedna odhajam na skupno izraelsko-palestinsko delovno akcijo, kjer bomo urejali nov center za aktivnosti lokalne skupnosti, naslednji teden pa se bo začel z dostavo humanitarne pomoči v begunsko taborišče v Betlehemu.

Špela Gašparič

No comments:

Post a Comment